Denna veckan

Vad har vi hittat på egentligen. Jo jag blev lite less på att trappen aldrig ändrade färg av sig själv. Så som ni sett på tidigare bild har jag grundmålat och det va väl inte den bäste grundmålningen enligt mannen som är gammal målare. Men Va fan det blev ju aldrig gjort. Och jag förvarnade innan men han tog nog mig inte på allvar. Idag har min käraste dragit djupa suckar medan han slipat. Nu ska det grundas en gång till sedan ska vi bestämma oss för vart vi ska ha det röda.
Annars har vi varit i backen och åkt pulka, promenerat fram och tillbaka till maxi ett par gånger.
Kevin kom hem från sin kompis vid sjutiden. Men Kevin och Molly har redan hunnit att tjafsa med varandra ett par gånger under en halvtimme. Syskonkärlek.
Kevin kom och berättade för mig
-Kevin , mamma när jag va hos Elias så hade han ett spel.
-Jag , jaha
-Kevin, då lurade jag han och sa att jag va skitbra på det spelet och har ägit alla på det.
Är det så man pratar när man börjat skolan.
Molly fattade precis att jag inte skojade med henne.
Hon ville ha en glass för att Kevin fick en, men hon hade redan få två glassar innan idag.
Så jag sa till henne att du får ta en glass men då blir det inget lördagsgodis. Hon springer glatt iväg och hämtar en glass och öppnar den. Då börjar hon att gråta.
Frågar vad som är fel och då säger hon att jag vill ha lördagsgodis. Så jag svarar att gå och lägg tillbaka glassen så får du lördagsgodis imorgon.
Nu ska vi mysa lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0