Grattis Mormor Wiveca

Idag skickar vi många Grattis kramar till mormor Wiveca.
Igår va jag, Molly och Melvin över till Linda och fikade lite. Tvillingarna har blivit så stora nu. Dom sitter och pratar och gör en massa roliga ljud. Det märks att de har blivit lite äldre och är med på ett helt annat sätt. Molly  och Amanda lekte medan vi va där men så ville Molly följa med hem när vi gick. Antar att det va leksakskatalogerna som hägrade. Men då jag fråga Molly varför hon inte ville vara kvar och leka med Amanda lät det såhär
J varför vill du inte vara kvar och leka?
M  Amanda gnäller så mycket.
J Men det brukar ju du oxå göra!
M Ja men hon gnäller till och med när hon slår sig själv!
J Men det gör ju du oxå!
M Ja men Amanda skriker så högt att jag får ont i öronen och det gör inte jag.
Vilka tankar från en fyraåring.
Klockan sex kom Kevin hem från sin kompis och han hade redan ätit där. Så jag Molly och Melvin fick äta själva.
Idag var det lite vinterväder ute. Minusgrader och frost. Jag tycker att det är mycket härligare med minusgrader än regn och plusgrader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0