Somna i egen säng!!

Igår fick jag för mig att: Näää Melvin ör för tung att bära på nu får han banne mig somna i sin egen säng. Jag tog och gick upp med honom, la han i sängen och gick ner. Han låg och pratade en lång stund innan han blev less. Upp igen och la ner hon. Så fort han ställde sig upp la jag honom ner. Tillslut förstod han nog att det är ingen ide att jag ställer mig upp. Men då for benen fram och tillbaka i sängen. Och han skrattade och gjorde roliga miner åt mig. Väldigt svårt att hålla sig för skratt i det läget. Men skam den som ger sig efter en timme så somnade han för första gången i egen säng. Jippi!!!!
Men så vid två på natten så fick han en av sina hostattacker och kräktes upp sin välling. Han somnade dock om snabbt igen i min säng. Jag torkade ur och la ner honom igen. Så klockan fyra i morse ville han ha välling. Framsteg.
Molly hon har sina små påhitt. Igår så va Fredrik hemma hela kvällen och det va väldigt länge sedan det hände. Så det va nästan slagsmål om pappa. Men så när vi skulle äta så satte sig kevin på platsen bredvid pappas plats. Tro ni inte att den lilla taskmörten Molly kommer och tar platsen bredvid pappa ändå. Inte populärt kan jag säga. Efter mycket fixande och trixande fick jag Kevin till bordet. Sa att jag skulle berätta en hemlis. Varpå Molly säger men det är taskigt mamma om bara Kevin få veta.
En annan rolig grej hon brukar säga är att: Mamma jag har fått längre ben för jag kan gå snabbare nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0