38 Dagar kvar

Igår hade vi underbart härligt väder. Så eftermiddagen spenderade vi i lekparken.
Såg precis att det är 38 dagar kvar till beräknad förlossning. Gud vad tiden går fort. Satt och funderade igår vad gjorde jag sista månaden när jag väntade Melvin. Jo vi va bara hemma för barnen hade sommarlov från dagis. Då behövde jag inte gå för att lämna och hämta. Fast hur ont det än gör är det skönt att få komma ut och röra på sig.
Kollade en unge i minuten igår och nu var min barnmorska med som jag hade med Molly. Helt underbar var hon och verkar vara så nu med.
Fick föresten hem journalen med Kevins förlossning igår och jag kan säga det att minnet sviktar oerhört mycket.
Jag har för mig att jag gick åtta dagar över tiden men han är född i 40+3 (40+5 enlig SM)
Inskriven 20:23 den 11/9 hade då gått med värkar hemma. Öppen 3 cm
21:30 fem minuter mellan värkarna
21:40 Badar och vad jag kommer ihåg va det jätteskönt
01:00 12/9 Får Lustgas
02:40 Stan + vattenavgång
03:55 Krystvärkar
05:08 Klipps jag
05:12 Föds lille Kevin
Jag hade för mig att jag krystade i två timmar och att det tog längre tid. Hade han inte haft handen vid ansiktet så hade han nog kommit en timme tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0