Kanonväder idag

Undra om det blir en tur till blåkulla i Påsk. Kvasten kanske inte orkar bära all extra vikt.
Vi får se om barnen vill klä ut sig till Påskkärringar och dela ut lite Påskkort. För ska dom får något godis får dom faktiskt jobba lite för det med :-)
Med det menar jag att för att få måste man ge.
Kevin gick själv till skolan i morse med två kompisar. De börjar bli så stora nu. Ibland är det svårt att släppa taget men samtidigt så växer dom så oerhört mycket när de klarar av saker själv.
Jag satte mig ner här om kvällen för att vika tvätt (tråååkigt) och para ihop strumpor (ännu värre) När både Kevin och Molly ville hjälpa till, Men jag sa titta på Bolibompa ni av den enkla anledningen att de inte viker kläderna på bästa sätt. Men efter mycket tjat fick dom hjäpa mig. Och det gick mycket snabbare (lite knöligt vikt) men jag hade två nöjda barn.
Gäller bara att släppa kontrollen allt behöver inte vara perfekt.
Så känner jag mig att det är dags för kläckning snart. Men samtidigt så vet jag att med en lite bebis kommer det att bli mindre tid över till de andra tre, Och Melvin vill vara med över allt just nu. Så länge lillan är i magen tar hon inte upp någon tid så jag får väl passa på att njuta av sista månaden.
Men jag känner mig verkligen sprickfärdig och att det gör inget om hon kommer lite tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0