Vecka 34+0 idag

Då har vi gått en vecka framåt i graviditeten. Snart står man väl där med värkar å en liten bebis. Men jag har faktiskt inte tid att föda än. För just nu är jag förkyld med feber och snorig, halsont och väntar bara in hostan.
Rätt så roligt då man läser i alla tidningar om att man ska vila sista tiden innan förlossningen men det funkar ju bara då man väntar barn nummer ett. För med tre vildar här hemma så funkar det inte att vila kan jag lova. Och med en man som är egen företagare funkar det ännu mindre. Sätter jag igång musik ja då vill Melvin att mamma ska dansa så jag får allt ställa mig upp och dans med han.
Lägger jag mig i soffan och ska vila så är det alltid någon som vill ha hjälp med något. Så det är bara att inse att vila det får jag göra i graven en vacker dag om ca 100 år.
Så till alla er som har hjälp i närheten ta väl hand om den för det är inte alla som har tillgång till farmor,farfar, mormor,morfar osv.
På söndag ska vi ha kalas för Molly så jag hoppas att förkylningen håller sig vilande tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0