Magsjukan knackar på dörren

Så hade masgsjukan kommit kommit in i Familjen Linders hem. Fick hämta en kräksjuk liten Melvin på dagis i Fredags. Han kräktes fram till sju på kvällen och var där emellan välsigt pigg.
På lördagen va allt som vanligt igen men Fredrik tog med Molly och Kevin på hockeyträning och jag tog ett bad med Melvin. gick sedan upp och la honom i sängen och började sen känna mig dålig. När Fredrik kom hem så hade jag precis hämtat Melvin i sängen som vaknar.
Ta Melvin jag måste in på toa va det första jag sa när han kom hem. Sedan kräktes jag minst 20 gånger fram till kl 18. Vid tretiden så kräktes Kevin och en kvart efter satte Molly igång.
Bläää det är en sak att kräkas själv men att samtidigt ha två barn som kräker om vart annat och behöva sanera toaletterna varje gång är inte roligt. Det va tur att vi sprang om vart annat annars hade det blivit kris.
Men vi har världens duktigaste barn som springer på toaletten själva och kräker sedan tvättar händerna och sätter sig i soffan igen.
En magsjuka bekommer mig inte så mycket , jag tycker det är värre med förkylningar. Men att vara gravid och magsjuk är inte roligt. Eftersom jag har mycket sammandragningar vanligtvis men när man kräker så kommer ännu mera sammandragningar vilket gör att jag kräker ännu mera.
Ja ja så kan det vara. Det som inte dödar det härdar.
Tittade på Mello igår och tippade som vanligt om resultatet och det såg ut såhär
Melodi nr 4:a och 8;a till globen
Melodi nr 5 och 6 till andra chansen. Så det blev tre av fyra rätt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå där. Du vann elefantmössan på min blogg men du har inte skickat mig din adress ännu. Gör det på en gång för den är verkligen skönt varm och det behövs i kylan ;-)

klockarbarn(@)hotmail.com

2011-02-21 @ 05:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0