Min förlossningsplan

Som förstagångs föderska så brukar man ju ta förlossningsplanen på ett stort allvar och sedan upptäcker man att det blir ändå inte som man planerat. Jag har aldrig gjort en förlossningsplan under nårgon av graviditererna. OCh jag hoppas att denna förlossning går lika bra som när Melvin kom.
Men får jg bestämma så ser min plan ut såhär.
Vakar på morgonen fredag den 20:e Maj av att värkarna kommit igång. Vi pysslar med frukkost till hela familjen och jag hoppar in i duschen medan Fredrik lämnar barnen på skola och dagis. Vid niotiden så kommer vi fram till förlossningen och vid halv tio är lilla _______ född.
Allt går bra.
Klockan halv två hämtar Fredrik barnen på skolan och dagis. De åker hem och packar bilstolen i den nya bilen som vi förhoppningsvis har då. Och vid halv fyra/fyra kommer de in och hämtar mig och nya lillasyster.
Kan man planera det bättre eller???
Så lilla bebisen i magen nu vet du hur allt ska gå till och vi håller oss till planen.
Vad kan jag mera planera, jo grabbarna har ju som tradition att fira den som blivit pappa men denna gången så tror jag bestämt att det få bli ett lugnt firande här hemma. Med lite grillning och en cigarr, inte för min del dock.
När de hade firat att Fredrik blivit pappa till Melvin så var det han som va tröttast av oss två. Dock av olika anledningar. Han får att han varit ute och festat hela natten jag för att jag snusat liten bebis hela natten.
Tycker abslut att det är mamman som ska firas med storstädning av huset, servering av mat, massage mm. För vem är det som gör allt jobbet för att få ut bebisen.
Men helt ärligt hade jag inte klarat det så bra om inte Fredrik varit med. Men om han ber dom sänka styrkan på lustgasen en gång till så åker han på en smäll :-)
Ja detta va min lilla förlossningsplan. Får vi ser hur många rätt jag prickar in. Har ju gått bra på melodifestivalen så varför skulle jag inte ha rätt nu :-))))

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att din plan kommer att bli verklighet. När Alma bestämde sig för att komma till världen, 9 dagar för tidigt, hade Björn precis somnat när vattnet gick kl 02.00. Jag ropade på honom från köket där jag stod i vattenpölen. "Jag tror bebisen kommer nu". "Inte nu", skrek han tillbaka, "jag har ju just somnat". Visst är han charmig din bror? Kram /Maria

2011-02-16 @ 17:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0