BVC

Igår va det blåsigt värre ute. Men strålande sol och det hade varit riktigt varmt om det inte blåst.
Jag fick köra in Fredrik på kontoret i går för jag behövde bilen. Tur att det finns GPS i telefonen för annars hade jag aldrig hittat.
Efter hämtning på skola och dagis fick vi gå hem en snabbis och fika för sedan va det dags för BVC. Melvin skulle vägas och mätas samt få en spruta. Sprutan gick jättebra va nästan så att han tyckte det va värre med mätningen.
Kevin och Molly passade på att mäta sig själva. Melvin va 80 cm lång och en flugvikt på knappt 10 kilo. En liten spinkis är han. Men men jag är inte förvånad då alla tre barnen varit lika små. BVC sköterskan va nöjd iallafall eftersom han hittat sin egen kurva. Och när man går på BVC så handlar allt om kurvor, barnens allmäntillstånd kan man skita i huvudsaken de följer någon kurva utan avvikelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0