Förlossnings berättelse

Förstår att ni är nyfikna på hur det gick till när lilla Melony kom till världen. Fredrik skulle egentligen iväg på jobb klockan 14.00 men säger åt han vid 11 att det är kanske bättre om han kollar med kunden om han kan komma tidigare. Ifall om det sätter igång. Vid tolv fixar Fredrik pannkakor till barnen och jag hänger tvätt och håller Melvin. Känner lite molande i magen. Varpå jag hör min mosters röst i bakhuvudet "va ingen norrländska nu" så jag säger åt Fredrik att boka om kunden. Lägger Melvin vid halv ett och klickar några värkar från kl ett. Ca 3 min mellan. Inte alls speciellt onda. Diskar och plockar ut ur diskmaskinen. Tänker jobbiga förvärkar bäst ja tar ett bad. Varpå Fredrik kommer och säger åt mig att nu åker vi in. Ja då får du ringa säger jag för jag vill inte åka in och bli hemskickad för förvärkar. Mats och Peter kommer över för att ta Melvin när han vaknar. Kevin och Molly är redan hos Linda. Vi åker in och kommer fram strax efter 14. Ctg remsa tas och kl 15 undersöker bm mig. Öppen 4 cm och hon tycker att värkarna är för oregelbundna och tipsar om en promenad. Jag går och kissar och säger sen till Fredrik att jag går då ingen vart för nu kommer värkarna hela tiden. Bm kommer igen för att jag ska få armband och kanyl. Hon ser nog att här händer det grejer. Undrar vad jag har för önskemål att få ut hon så snabbt som möjligt. Vet ej vad kl är här men tror på 15.30. Ber om lite lustgas. Får det men vart är ruset??? Bm kollar igen öppen 6 cm tar hinnorna, öppen 8 cm, opps krystar, vänta ropar bm jo det är tio öppet. Krystar krystar och Melony föds 15.59 den 21 maj. Jag behöver inte sy något och har endast blödit 50 ml. Vilket bm på återbesöket idag sa va rekord i att blöda lite. Jätte bra förlossning och jättebra barnmorska. Tack linda och Peter som passade barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0