Melvin den vilden

Ja idag blev jag så rädd som bara föräldrar kan bli.
Medan jag stod och förberedde för middagen så tog Melvin sin vällingflaska och satte sig i soffan trodde jag. Men samtidigt som jag ropar på Melvin känner jag att det är kallt om fötterna. När ja kommer ut i hallen står dörren på vid gavel och ingen Melvin syns till. Häääälp vart har han hunnit gå! Han är van att gå alla vägar så jag snabbkollar torget rakt över där det står en sandlåda. Nä
Tänk tänk! Molly har gått hem till farmor men ditåt kan han inte gått. Börjar gå mot andra torget där mollys kompisar bor. Förmodligen letar han efter henne plus att dom har sandlåda där. Möts av en glad Melvin som lekt i sandlådan. Utan skor eller någon som helst förståelse att mamma va orolig. En miljon tankar for runt i mitt huvud men det gäller att slå bort dom och tänka logiskt.
Nu bli det koppel på ungen och hänglås på dörren :-) nä skämt å sido dörren brukar alltid vara låst just för att han rymmer ut. Men nu hade jag glömt det efter att Molly gått ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0