Vägning

Nu har jag ätit GI i en vecka. Jag har inte fuskat en endaste gång. Fast jag hade god lust när resten av familjen satt och mumsade i sig lördagsgodis i helgen.
Idag va det iallafall vägningsdags och vågen visade nästa -3 kg. 3 kg på en vecka gör att kommande vecka blir lättare och extremt spännande att se resultatet.
Imorgon ska jag och Melony gå och mysa lite på baby café.
Melvin är just nu i en ålder som ena stunden är otroligt härlig och nästa stund en aningens påfrestande. Som när han springer och drar fram allt i alla lådor. Varför kan man fråga sig. Eller när han inte vet vad han vill och gnäller. Men så kommer det lilla busfröet som för övrigt kallar kassapersonalen på maxi för bajsapålle. Tur dom har humor :-) och ger mamma en kram då är allt förlåtet.
Här om dagen hade han lyckas sätta igång tvättmaskinen. Synd bara att han inte hade något i den

Prinsessan Molly har börjat komma in i 6-års trots eller nåt. Blir arg som ett bi om hon inte får som hon vill, ja ser ni mig släpandes på en skrikande Molly så är det för att hon inte fått det hon ville. Busar man med hon kan det antingen vara jätteroligt eller så bryter hon ihop och gråter. Men hon är världens mysigaste lilla tjej som börjar bli stor.
Jag klippte Kevin här om dagen varpå Molly säger till Kevin
M- vad fin du blev i håret kevin
K - tack!!
M- verkligen jättefint
Hi hi så roligt att höra på hon

Kevin han är i en härlig ålder nu där han vill lära sig allt. Men jag har så svårt att hålla mig för skratt när han läser för han har världens skånsk R. Läxa har han matte och läsning. Sen är det bada kompisar och hockey som gäller. Men han är så fantastiskt duktig. Packar sin väska på morgonen. Lägger i frukt och sen hejdå och iväg till skolan. Stora killen som gärna kommer och kramas.
Ha en trevlig kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0